Tuesday, August 31, 2010

kesah lappyku (2)

**sambungan**
memang betol lah apa yang orang ramai kata..semua orang tahu pengorbanan ibu begitu tinggi nilainya. tak dapat tidak untuk disangkal walau sedetik. tak dapat dinafikan walau sejenak pon. begitulah juga mak saya yang saya sangat sayangi. love u mom! terharu gembira bertuah memiliki ibu saya. 

Pada malam saya tertinggal charger laptop telefonlah my mom yg masa tu on da way balek lepas antar saye balek. untuk saja2 bagitau yg charger lappy trtinggal kt umah walaupon tahu xkan dapat nye charger time tu. dalam fikiran dah fikir nak pinjam kereta kawan untuk pulang ke rumah pada hari cuti merdeka (haa hari ni laa)

Saya : Mak, dah kt mane?
mak  : kat Ayer Tawar ni..tadi ayah singgah makan mi rebus. baru abeh makan le ni. 
Saya : (dalam hati..wuaa sedap2). O mak2! Nak gtau ni saje je nk gtau. baru perasan lptop charger tinggal kt umah la mak!.
Mak  : (dalam nada marah tapi xde la marah sgt)..td time mak g trawih kn mak suruh siap2 kemas brg..haaih ade ajer tinggal nye..

pendekkan conversation.

saya : nanti ari merdeka kn cuti. Kina pinjam la kete kwn jap g balek umah jap. Kene jugak ade lau memang xdapat gune laptop ni ha..
Mak : haa..oke la tu. nanti pandai2 la kina nak g amek ke macam mane..eh? abeh skang mcm ne?
saya : haa oke2.skang ni kina nk cari kwn jap pnjam.sape yg pakai batery. kina nk pnjam la charger die.
Mak : hmmm try jugak cari.lau tak cemane la nak wat keje tu..
Saya  : ok..

Kereta siapa la yang ak nk pnjam selasa ni. satu hal pulak nak g balek. dah la rabu ade test! (getus dalam hati...rungut pulak dah memang salah aku..haa padan muke!!)

*******************************************************
Menjelang waktu sahur jam 5.00 pagi keesokan hari. My mom kol lagi.. (pheww yess naseb mak kejot). (Short conversation)

Mak   : Kina kelas sampai bile ari ni? Bile free?
Saya  : Kelas stret sampai kul 1.dari kul 8 pagi. Kenape mak?
Mak   : Kalau mak ade gap takde kelas 2 jam mase sekolah nanti, mak pegi anta le charger laptop kina tu..
Saya : hahhh mak nak dtg anta ke.(yeaahhh...syg mak)..bole2 tapi kina pagi memang xd gap.stret kelas nih.
Mak  : Takpelah.nanti mak anta mak nak letak kt mane?
Saya : Ermm haa..mak letak je kt depan pintu bilik Kina.Tapi atas sekali la..tak pe kerr mak??
Mak   : Takpe la..oke nanti mak letakkan kt pintu.
Saya  : Tapi memang kina xdpt nk jumpe mak la nanti.
Mak   : Ok takpe la cm tu..

Inilah yang buatku terharu sangat T____T sanggup datang padahal penat mengajar pastu nak hantar lagi. Dahlah bulan puasa sekarang ni. Mungkin memikirkan anaknya tak dapat buat keje tanpa laptop agaknya. Alhamdulillah...tak perlu lagi nk kene dtg hari ni. ade mase untuk study for test CPDC esok

Teeriiiiimaaaaaaaaaaaaaaaa Kasehhhhhhhhh mak!
Syg mak sangat2..heh



Hargailah seorang wanita yang bergelar
mommy ibu mak ibunda Mom 
sementara masih ada..
Buatlah yang terbaik untuk insan ini..
Kerana mereka telah banyak berkorban untuk kamu..






0 comments: