Tuesday, June 7, 2011

Persoalan Sabar

Apakah keajaiban sabar? 
Pentingkah aku untuk terus bersabar dan bersabar dengan mereka ini? 
Kenapa harus bersabar?
Sampai bila nak terus bersabar dan bertahan dan menerima sahaja segala kelakuan yang tidak langsung memikirkan orang lain? Iye penulis ni pon bukan lah bagus namun meninggalkan kawan sendiri keseorangan di bawah rumah dan setelah itu pergi begitu sahaja tanpa sebarang kata dan membiarkan kawan itu terpinga-pinga itu bukanlah sikapku..
Bagaimana harus aku bersabar untuk masa sebulan lebih je lagi?


Semua persoalan di atas sudah ku pasti ada jawapan tersendiri. Ilmu tidaklah setinggi mana untuk mendefinisikan kata sabar secara mendalam. Suka sangat baca ---> hikmah sabar hadapi ujian dan musibah Yang pasti hikmahnya sememangnya besar untuk orang orang-orang yang bersabar. Sangat suka dengan kata sabar & alhamdu lillah setiap kali ada masalah resah gelisah selalu berusaha sabar menahan emosi yang begitu berat. Selalu berharap semoga Allah memberi ku kesabaran yang begitu kuat. 

Almost one month left..counting days... I will end my internship program..Yeahh Xsabar nak habes. Dalam perkara ini memang tidak ade lagi kata sabar.memang seriously nak habes cepat. Tiada kaitan dengan tempat praktikal atau tempat kerja sbb sememangnye bes sangat  dengan orang2 PETLIN yang sangat sporting. That's y setiap hari balek lambat time kadang-kadang tak de perasaan nak balek rumah.    

My friend's quote malam tadi :
xleh g2 orrrrrrrrrr........mg nk abh xlme doh niii.............xkn nk lop g2 gok,,,,,besor jalor lake doh kn op...mikir matang gok sket.....

Orang ganu punye loghat.Kalau tak faham sile tanya sesiapa orang pantai timur ye hehehe. Maksud die "Tak bole macam tu la....ko nak abeh xlama dah ni...xkan nak biar mcm tu jee..sume dah besar panjang kan...fikirlah matang siket.. "  Dah berbulan-bulan duduk negeri penyu ni..dah boleh faham loghat2 dorang. kadang2 terikot ikot loghat bila bercakap..:))

0 comments: