Wednesday, September 16, 2009

siapa kate raye tak besh!!

titel post aku kali ni "siapa kate raye tak besh"..
yela sume orang akan kate raye die seronok..
jarang laa nak jumpe warga tv3 kali ini nak ucapkan
kan2 kan2..
same la macam aku..serta keluarga aku
sukernyer bile hati da girang senang begini^^..
yang susah jadi senang...
dan yang sukar jadi mudah..
sukernye Alhamdulillah syukur sangat2..
bile "diisytiharkan dengan cop mohor raje2..
bahawasanya esok adalah hari Raye..."

~boommm..boommm..meriah2 dengar orang maen mercun..~

kali ini teringin sangat nak main mercun..hermm takpela jadi bebudak balek kejap sebelom usia mencecah 20-an due tige ari je lagi. nanti dah digelar tue tak boleh nak jadi cam budak2 dah..


mercun ape yang aku maen???
macam-macam ada~ kami sepupu sepapat sume maen dari mercun bawang tu sampai lah ke mercun roket..~ini semestinya saat untuk menunjukkan sape punye mercun yg paling kuat bunyi..seronok3!!!

bile nak dekat raye mule la teringat macam macam..perkara biasa yg tak penah lekang dalam fikiran..rayee sudah datanggg...!!!
"Ape kaler tema baju raye taun ni ye?"
"Kuih raye dah tempah ker..cukup ker?"
"masakan spesel time hari raye ape??"

baju raye aku yang satu lagi tak siap lagi laa.tadi mak aku pegi umah mak cik tukang jayit tu..die kate baju dalam tige raye baru siap dibikin..takpe laa.. janji raye pertama stil ade baju raye..
ingat pesan mak lain kali..kalu nak tempah baju tu biar awal2..takde la macam ape yang jadi kali ini..tak sempat siap on time..kan susah..hesh4!! Selamat Hari Raye Aidilfitri







0 comments: